නිති ඇසෙන ප්‍රශ්න

 

රජයේ කොන්ත්‍රාත්කරුවන් සහ සැපයුම්කරුවන් සඳහා වන ද්‍රවශීලතා පහසුකම

1.

මෙම ද්‍රවශීලතා පහසුකම සැපයීමෙහි අරමුණ කුමක්ද?

කොවිඩ් 19 වසංගතය හේතුවෙන් අහිතකර ලෙස බලපෑමට ලක් වූ ඉදිකිරීම්, ඖෂධ සහ අනෙකුත් හඳුනා ගත් අංශවල රජයේ නො පිය වූ බිල්පත් සහිත කොන්ත්‍රාත්කරුවන් සහ සැපයුම්කරුවන්ගේ අරමුදල් අවශ්‍යතා සපුරාලීමට වාණිජ බැංකු හරහා අරමුදල් සැපයීම.

2.

රජයේ භාණ්ඩාගාරයෙන් නො පිය වූ බිල්පත් ගෙවීමට අදාළ ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපි ලැබීමට සුදුසුකම් ලබන්නේ කවුරුන්ද?

ඉදිකිරීම්, ඖෂධ හා අනෙකුත් හඳුනා ගත් අංශවල රජය වෙනුවෙන් සපයන ලද සේවා සඳහා නො පිය වූ බිල්පත් සහිත කොන්ත්‍රාත්කරුවන් හා සැපයුම්කරුවන්.

3.

සුදුසුකම් ලත් ණය ගැනුම්කරුවන් තෝරාගනු ලබන්නේ කවුරුන් විසින් ද?

අදාළ අමාත්‍යාංශ සහ රජයේ දෙපාර්තමේන්තු විසින්.

4.

කොන්ත්‍රාත්කරුවන් සහ සැපයුම්කරුවන් තෝරා ගැනීමේ ක්‍රියාපටිපාටිය කුමක්ද?

2020 ජුනි 29 වැනි දින භාණ්ඩාගාර ලේකම් විසින් නිකුත් කරන ලද භාණ්ඩාගාර මෙහෙයුම්  අංක 01/2020 “ඉදිකිරීම් හා අනෙකුත් අංශයන්හි රජයේ කොන්ත්‍රාත්කරුවන්/සැපයුම්කරුවන්ට සපයන ලද ආර්ථික පුනර්ජීවන සහන සඳහා පහසුකම් සැලසීම” නමැති චක්‍රලේඛය මත පදනම් වේ. පහත වෙබ් සබැඳිය පරිශීලනය කරන්න.
http://www.treasury.gov.lk/treasury-operations-department

5.

ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපිය කවුරුන් විසින් කා වෙත නිකුත් කරනු ලැබේ ද?

මුදල්, ආර්ථික සහ ප්‍රතිපත්ති සංවර්ධන අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් විසින් කොන්ත්‍රාත්කරුවන්ට හා සැපයුම්කරුවන්ට පිටපතක් ද සහිත ව නම් කරන ලද බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු වෙත ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපිය නිකුත් කරනු ලැබේ.

6.

ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපිය ලබාගත හැක්කේ කිනම් ආයතන හරහාද?

අදාළ රජයේ රේඛීය අමාත්‍යාංශය හෝ රජයේ දෙපාර්තමේන්තුව මගින්.

7.

නම් කරන ලද බැංකු ගිණුම යනු කුමක්ද?

කොන්ත්‍රාත්කරු හෝ සැපයුම්කරු විසින් ණය මුදල ලබාගැනීම සඳහා අදාළ රේඛීය අමාත්‍යාංශය හෝ රජයේ දෙපාර්තමේන්තුව වෙත ඉදිරිපත් කරනු ලබන ගිණුම

8.

එකම ව්‍යාපෘතියක් වෙනුවෙන් ණය ගැනුම්කරු දැනටමත් බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකුවකින් ණය ලබාගෙන එය නොපියවූ අවස්ථාවකදී එම ව්‍යාපෘතියට නැවත වරක් ණය ලබාදීමට වාණිජ බැංකුවකට හැකියාව තිබේද?

නොපියවූ ගෙවීම් සඳහා බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකුවලින් දැනටමත් වට්ටම් කිරීම් සඳහා එකඟ වූ වටිනාකම් ගැලපූ පසු කොන්ත්‍රාත්කරු හෝ සැපයුම්කරුගේ නොපියවූ බිල්පත්වල වටිනාකමට සමාන මුදලක් සහිතව මහා භාණ්ඩාගාරය ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපි නිකුත් කරනු ලබයි. ඒ අනුව ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපි සහිත ණය ගැනුම්කරුවකු බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු වෙතින් මෙම ද්‍රවශීලතා පහසුකම ලැබීමට සුදුසුකම් ලබන අතර, බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු, මෙම පහසුකම යටතේ සපයනු ලබන ණය, මෙහෙ‍යුම් උපදෙස් මගින් හඳුනාගෙන ඇති අංශ සඳහා පමණක් ලබාදෙන බව තහවුරු කරගත යුතුය.

9.

කොන්ත්‍රාත්කරුවන් සහ සැපයුම්කරුවන් සඳහා වන ද්‍රවශීලතා පහසුකම යටතේ එක් ණය ගැනුම්කරුවකු සඳහා ලබාගත හැකි උපරිම ණය සීමාව කුමක්ද?

ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපිය සහිත ණය ගැනුම්කරුවකුහට සියයට 4 නොඉක්මවූ පොලී අනුපාතිකයකට නම් කරන ලද බැංකුවකින් ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපියේ සඳහන් මුදල දක්වා වූ ණය ප්‍රමාණයක් ලබාගත හැකිය.

10.

කොන්ත්‍රාත්කරුවන් සහ සැපයුම්කරුවන් සඳහා වන ද්‍රවශීලතා පහසුකම යටතේ බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු සඳහා ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවෙන් අරමුදල් ලබාගත හැකි පොලී අනුපාතිකය කුමක්ද?

සියයට 1 ක වාර්ෂික සහනාදයී පොලී අනුපාතිකයක් යටතේ ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු වෙත අරමුදල් සපයනු ලැබේ.

11.

කොන්ත්‍රාත්කරුවන් සහ සැපයුම්කරුවන් සඳහා වන ද්‍රවශීලතා පහසුකම යටතේ ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව, බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු විසින් අරමුදල් සපයනු ලබන ණය සඳහා වන සියයට 1 ක වාර්ෂික පොලී අනුපාතික අරමුදල් සම්පූර්ණ වශයෙන් ගෙවා නිම වන තෙක් බලපැවැත්වේද?

සියයට 1 ක වාර්ෂික පොලී අනුපාතය දින 180 ක කාලසීමාව සඳහා නොවෙනස්ව පවතී.

12.

කොන්ත්‍රාත්කරුවන් සහ සැපයුම්කරුවන් සඳහා වන ද්‍රවශීලතා පහසුකම යටතේ කොන්ත්‍රාත්කරුවන් සහ සැපයුම්කරුවන් සඳහා බලපැවැත්වෙන උපරිම පොලී අනුපාතිකය කුමක්ද?

උපරිම පොලී අනුපාතිකය වාර්ෂිකව සියයට 4 කි.

13.

ණය ගැනුම්කරුවන්ගේ උපරිම ණය ගෙවීම් කාලසීමාව කුමක්ද?

බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු විසින් විචක්ෂණශීලී ලෙස ණය සැපයීම කළ යුතුය. භාණ්ඩාගාරය විසින් නිකුත් කරන ලද ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපියේ සඳහන් පරිදි නොපියවූ බිල්පත්වල වටිනාකම 2020.12.31 දිනට පෙර නම් කරන ලද බැංකු ගිණුම් වෙත පියවීම සිදු කරන බවට තහවුරු කර ඇත.

14.

බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු විසින් ප්‍රදානය කරනු ලැබූ ණය සඳහා අදාළ පොලිය සුරක්ෂිත කර ගැනීම සඳහා ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපියෙන් යම් ආන්තිකයක් (Margin) රඳවා ගත හැකිද?

මෙහිදී බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු ණය සැපයීමේදී සාමාන්‍යයෙන් අදාළ වන විචක්ෂණශීලී ක්‍රමවේද භාවිතා කළ යුතු වේ.

15.

බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු ණය මුදාහැරිය යුත්තේ කවර අවස්ථාවකද?

මෙම ද්‍රවශීලතා පහසුකම යටතේ බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු විචක්ෂණශීලීව ණය ප්‍රදාණය කොට මහ බැංකුවෙන් අරමුදල් ඉල්ලුම් කළ හැකිය. එසේත් නැතිනම් ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවේ අරමුදල් ලැබී සතියක් ඇතුළතදී බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකු විසින් සුදුසුකම් ලත් ණය ගැනුම්කරුවන් සඳහා අරමුදල් ලබාදීමට කටයුතු කළ යුතුය.

16.

මෙම ද්‍රවශීලතා පහසුකම යටතේ ණය නිකුත් කිරීමට ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවට කොපමණ කාලයක් ගත වේද?

මෙහෙයුම් උපදෙස්වල සඳහන් අවශ්‍යතාවන් සපුරා ඇත්නම්, ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව විසින් එක් ව්‍යාපාර දිනයක් ඇතුළත ණය මුදල් නිකුත් කරනු ලබයි. අදාළ පරිදි අවශ්‍යතා නිසි ලෙස සම්පූර්ණ කරන ලද අයදුම්පත් මධ්‍යහ්න 12 ට පෙර ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවට ලැබීමට සැලසුවහොත් එදිනම ණය මුදල් නිකුත් කරනු ලබයි.

17.

බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකුවක් විසින් ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවෙන් ලබාගත් ණය මුදල් නැවත පියවීමට කොපමණ කාලයක් ලබා දෙන්නේද?

මෙම ද්‍රවශීලතා පහසුකම දින 180 ක කාලයක් සඳහා ලබාදෙන බැවින් ණය මුදල් මුදාහැර දින 180 කින් අදාළ මූලික මුදල හා පොලිය වාණිජ බැංකුවේ පියවීම් ගිණුමෙන් අයකර ගැනීමට ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව විසින් කටයුතු කරනු ලැබේ.

18.

ගනුදෙනුකරු විසින් වාණිජ බැංකුවට පොලී ගෙවිය යුත්තේ මාසිකවද?

මෙහිදී වාණිජ බැංකුවලට ණය සැපයීමේදී සාමාන්‍යයෙන් අදාළ වන විචක්ෂණශීලී ක්‍රමවේද භාවිතා කළ හැකිය.

19.

සියයට 4 ක වාර්ෂික පොලී අනුපාතය යටතේ, දින 180 ක කාලයක් සඳහා වන සම්පූර්ණ පොලී මුදල, ගනුදෙනුකරුට ණය මුදල් නිකුත් කරන අවස්ථාවේදීම එකවර අය කරගත හැකිද?

ගනුදෙනුකරුගේ එකඟතාවය මත එලෙස පොලී මුදල අයකර ගැනීමට බැංකුවට හැකියාව ඇත.

20.

රජය විසින් කොන්ත්‍රාත්කරුවන්ට/සැපයුම්කරුවන්ට ගෙවිය යුතු හිඟ මුදල් කලින් පියවීම් සිදු කළ විටකදී, වාණිජ බැංකුව විසින් කුමක් කළ යුතුද?

වාණිජ බැංකුව විසින් අදාළ දින දක්වා ගණනය කරන ලද පොලිය ද ඇතුළත්ව සම්පූර්ණ මුදලම ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවට පියවීමට වහාම කටයුතු කළ යුතුය.

21.

දින 180 අවසන් වූ පසුත්, ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපියට අදාළ මුදල් රජයෙන් නොලැබුණහොත් ද්‍රවශීලතා පහසුකම නැවත ලබාගැනීමට අනුගමනය කළ යුතු ක්‍රියාමාර්ගය කුමක්ද?

භාණ්ඩාගාරය විසින් ගෙවිය යුතු හිඟ මුදල් 2020.12.31 දිනට හෝ ඊට පෙර නම් කරන ලද බැංකු ගිණුම්වලට බැර කරන බවට සහතිකයක්, ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපිය මගින් ලබාදී ඇත. කෙසේ වෙතත්, නොපියවූ ගෙවීම් සඳහා නව ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපි කොන්ත්‍රාත්කරුවන්/සැපයුම්කරුවන් වෙත නිකුත් කිරීමට රජය තීරණය කළහොත්, මුල් ද්‍රවශීලතා පහසුකම පරිණත වන දිනම, පෙර පරිදිම භාණ්ඩාගාර බිල්පත් සහ භාණ්ඩාගාර බැඳුම්කර මගින් ආවරණය වූ නව පොරොන්දු නෝට්ටුවක් ලබාදීමට යටත්ව නව ද්‍රවශීලතා පහසුකමක් ලබාදීමට ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව විසින් කටයුතු කරනු ලබයි.

22.

මෙම ද්‍රවශීලතා පහසුකම යටතේ ණය ලබාදීමේදී වාණිජ බැංකු වෙතින් ඇපකර වශයෙන් ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව විසින් පිළිගන්නා සුරැකුම් කවරේද?

වාණිජ බැංකුවලට අයත් භාණ්ඩාගාර බිල්පත් සහ භාණ්ඩාගාර බැඳුම්කර පමණක් සුරැකුම් ලෙස භාවිත කළ හැකිය.

23.

මෙහිදී සුරැකුම්පත්, ඇපකර වශයෙන් ලබාදීමට අනුගමනය කළ යුතු ක්‍රියාපටිපාටිය කවරේද?

සුරැකුම්පත් ඇපකර වශයෙන් තැබීම, දැනටමත් ක්‍රියාත්මක වන විද්‍යුත් මංගත ලංසු තැබීමේ පද්ධතිය හරහා සිදු කළ යුතු අතර, එය විවට වෙළඳපොළ කටයුතු සඳහා සුරැකුම්පත් ඇපකර වශයෙන් තැබීමේදී අනුගමනය කරන ක්‍රියාපටිපාටියට සමාන වේ.

24.

මෙම ද්‍රවශීලතා පහසුකම ලබාගැනීම සඳහා අයදුම් කිරීමේදී, ඉදිරිපත් කළ යුතු ලියකියවිලි කවරේද?

වාණිජ බැංකු විසින් ද්‍රවශීලතා පහසුකම සඳහා අයදුම් පත්‍රයත් සමඟ පහත සඳහන් ලේඛන ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවට යොමු කළ යුතුය.

  1. නිසි පරිදි සම්පූර්ණ කරන ලද ණය ගිවිසුම හා සම්පූර්ණ කරන ලද ඇමුණුම්
  2. නිසි පරිදි සම්පූර්ණ කරන ලද ඇප ගිවිසුම/ගිවිසුම්
25.

ඉහත ලේඛන ලබාගත හැක්කේ කෙසේද?

වාණිජ බැංකු විසින් ලබාදිය යුතු සියලුම ලේඛන, තොරතුරු (ආකෘති පත්‍ර III සඳහා වන මෙහෙයුම් උපදෙස් ද ඇතුළත්ව) සහ විමසීම් විස්තර සියලුම වාණිජ බැංකුවල ප්‍රධාන විධායක නිලධාරීන් වෙත 2020.07.23 දින යොමු කොට ඇත.

26.

මෙම ද්‍රවශීලතා පහසුකම සම්බන්ධ තොරතුරු විමසීම

   1. ද්‍රවශීලතා පහසුකම සම්බන්ධයෙන් ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවෙන් වැඩිදුර තොරතුරු විමසීමට:
       - දේශීය මෙහෙයුම් කටයුතු දෙපාර්තමේන්තුව, ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව (011-2477626, 011-2477044)

   2. ප්‍රතිග්‍රාහක ලිපිය සම්බන්ධයෙන් භාණ්ඩාගාර මෙහෙයුම් දෙපාර්තමේන්තුවෙන් වැඩිදුර විමසීමට;
       - භාණ්ඩාගාර මෙහෙයුම් දෙපාර්තමේන්තුව (011-2484729)

 

 

Debt Moratorium and Banking Sector Regulatory Measures

Please note that these FAQs have been compiled based on regulations issued by the Central Bank of Sri Lanka up to 27.07.2020 and the responses herein are subject to changes based on future regulations and/or amendments, if any, relating to the concessions granted to individuals and businesses affected by COVID-19.

1.

Who are eligible for moratorium under the COVID-19 relief scheme?

Self-employed individuals and other individuals who have lost their jobs or income due to the outbreak of COVID-19.

All facilities obtained for the sectors identified in the Section 2 of the circular No 5 of 2020 issued on 27.03.2020, and individual’s income/ businesses have been really affected by Covid-19 and with sufficient proof of documents that person/ business obtained the facility for that purpose are eligible customers for the moratorium.

2.

What are the business/sectors eligible for the COVID-19 reliefs?

Tourism, direct and indirect export-related businesses including apparel, IT, tea, spices, plantation and related logistic suppliers that have been adversely affected by work disruption and overseas lockdowns resulting from COVID – 19. There is no turnover limit stipulated for these business/sectors to avail the concessions.

Small and Medium Enterprises (SMEs) engaged in business sectors such as manufacturing, services, agriculture (including processing), construction, value addition and trading businesses including authorized domestic pharmaceutical suppliers with turnover below Rs. 1 bn (for this annual turnover is considered based on the latest available accounts or estimates).

3.

Most of the complaints are relating to not offering 6 months moratorium. Who are eligible to have six months moratorium? If eligible and company has offered less period what actions can be taken?

Individuals and Businesses as in FAQ 1 and FAQ 2 are eligible for a moratorium period as in FAQ 8. If a customer is an eligible customer and was not offered the moratorium or has been offered lesser period than eligible, he/she may discuss with the financial institution citing the circulars issued by the CBSL and get into an agreement.

4.

What is meant by Debt Moratorium?

Debt moratorium refers to the deferment of capital and/or interest payments which fall due within the respective concession periods.

However, debt moratorium does not mean a waive-off of capital and /or interest permanently. The customer should pay the capital and/or interest payments which fall due within the concession periods at a later date according to the revised repayment plan.

5.

From whom can I get these reliefs?

All licensed banks, licensed specialized banks, licensed finance companies and specialized leasing companies that are regulated by the Central Bank of Sri Lanka will be offering these reliefs, as per the relevant instructions given in the circulars.

Loans granted by lending institutions other than above regulated entities are not eligible for reliefs.

6.

What types of credit facilities are eligible for reliefs under this scheme?

Credit facilities to be supported under this scheme shall be term loans, leasing facilities, pawning, overdrafts and trade finance facilities subject to the requirements specified.

It was observed that there are different loan types or different names used by different companies in addition to the general loan facilities they provided like "term loans" "leases", etc., and several customer complaints have received by us and the CBSL management that LFCs/SLCs are refusing to provide moratorium for those types of facilities saying that such loans are not covered in the cited circulars.

Though those different names are not mentioned in the circulars issued by CBSL, if these facilities have obtained for the sectors identified in the Section 2 of the circular No 5 of 2020, and Individual’s income/Business have been really affected by Covid-19 and with sufficient proof of documents that person/Business obtained the facility for that purpose, those customers are eligible for the moratorium. i.e., customer may have obtained a facility for tourism related activity but the loan name is not mentioned in the circular. If customer can prove that facility has obtained for the tourism related activity and his income got affected due to the current situation, he is eligible for the moratorium.

7.

What is the effective date for these reliefs?

The loan installments and /or lease rentals that fell due on or after 25.03.2020, for a specified period as mentioned in FAQ 8.

8.

What is the moratorium period?

If your moratorium request has been accepted by the LFC/SLC, the financial institutions shall offer a debt moratorium for the period as given below:
(a) A six-month debt moratorium on the leasing rentals of all three-wheelers, school vans, lorries, small goods transport vehicles and buses and related assets such as motor bikes and taxies operated by the self-employed/ owners.
(b) A debt moratorium until 30.05.2020 was granted on personal loans to all private sector non-executive employees.
(c) A three-month debt moratorium for all personal loans and leasing where the granted amount is less than Rs. 1 million.
(d) A six-month debt moratorium for affected industries in small & medium enterprises, tourism, apparel, plantation, IT and related logistic service providers.
(e) A six-month debt moratorium for all other eligible businesses/sectors specified in the Section 2 of the circular No 5 of 2020.

9.

Are there any extensions given to the moratorium period?

Financial institutions shall extend the existing 6 months moratorium period granted in terms of Paragraphs 2 and 3 of Circular No. 05 of 2020 issued on 27 March 2020 to 12 months (further 6 months from end September) in respect of capital outstanding of leasing facilities granted to tourism related vehicles.

However, borrowers need to service interest during the moratorium period. Financial institutions may recover interest during the moratorium period from eligible borrowers, in a manner that is not inconvenient to the borrower.

Financial institutions shall waive off the accrued penal interest in respect of leasing facilities granted to tourism related vehicles.

10.

Do I have submit a request to avail these relief? If so How?

Yes. The customer was expected to submit a request on or before 15.05.2020 through online facilities or other convenient communication arrangements.

11.

What happens if someone has requested for the moratorium after 15th May?

The customers were expected to submit a request on or before 15.05.2020 through online facilities or other communication arrangements including – mail/SMS/WhatsApp, etc. Any moratorium request received after the deadline cannot be accepted. However, if the company is willing to extend the moratorium to such customers, CBSL has no objection for such facilitations.

12.

How will I know if I have been granted the concession, upon request?

The financial institutions were required to complete processing of customer requests within 45 days from the date of receipt of the request. The financial institutions were required to notify the outcome of the request within this 45 days time period.

13.

What about the credit facilities which remained overdue (in arrears) prior to the effective date of the scheme?

Concessions were required to be granted for the loans installments/lease rentals that fall due on or after 25.03.2020.

However, if the credit facility remains in performing category with an arrears/overdue position, the customer may request the financial institution to cover that arrears within the applicable moratorium period.

For example, if loan installments for February and March 2020 remained in arrears for a performing loan which is eligible to get a 6 months moratorium period starting from April 2020. The customer may have requested the financial institution to backdate such moratorium period to start from February 2020. In this case, the six months will be counted from February 2020 and not from April 2020.

14.

Will LFCs/SLCs recover the capital and interest installments that are applicable for the moratorium period from the customers in future? If so how?

Yes. As per the circulars, the respective moratorium only gives customers the ability to defer the repayment of capital and interest. as such, the moratorium does not require the LFCs/SLCs to waive-off the capital and/or interest installments. No additional interest will be charged by LFCs/SLCs from customers, on the deferred capital and/or interest installments.

15.

How the Capital and Interest component will be calculated and charged for the Moratorium Period?

Repayment of Capital is as follows:

For example, the moratorium will work as follows –

Example

Loan grant date 01.04.2019
Loan amount Rs. 2,000,000
Loan term (original) 24 months
Interest rate 16%
Monthly installment value (derived) Rs.97,926
Remaining no. of monthly installments as of end March 2020 12

If a customer eligible for a 6 months debt moratorium from April 2020, then that customer will now not be required to pay installments to the LFCs/SLCs from April 2020 to September 2020. However, this customer will be required to pay monthly installments of Rs.97,926 from October 2020 to the initially agreed date of March 2021 and for additional six months until September 2021. Basically, original repayment schedule will be extended by an equal period of time to the moratorium with the same installment value to be paid by the customers.

 

Interest accrual during the moratorium period is as follows:

Interest shall continue to be accrued during the moratorium period on a concessionary rate and such accrued interest shall be converted in to a new interest free term loan, which shall be recovered from the borrower.

E.g., for calculation of Monthly Interest Charge: Interest charge per month of April 2020= Outstanding loan amount at the commencement of the moratorium period (Beginning of April 2020) * (concessionary rate/12).

LFCs and SLCs shall recover the interest free loan from the borrower using the two options given below with the consent of the eligible borrower.

The concessionary rate that can be charged to option 1 and option 2 shall be up to11.5% per annum. Further, the consent of the borrower shall be obtained for the option selected, after duly explaining the different implications of the options considered including total interest cost to be paid and time value of money.

Option 1 – LFCs/SLCs shall recover the interest free term loan in equated monthly installments after the end of the moratorium period and the repayment period shall be 2 years or remaining maturity period of the credit facility, whichever is lower.

Option 2 – LFCs/SLCs shall recover the interest free term loan after the end of the contractual period (extended contractual period after considering the moratorium) in installments not exceeding the monthly installment of the original contract.

16.

Will I be charged any penal charges or late payment fees for credit cards facilities, whether I am eligible or not for concessions?

All financial institutions have been instructed not to charge any penal charges or late payment for credit cards and other credit facilities during the period up to 30.09.2020.

17.

Is there a special interest rate charged on private buses for the Moratorium?

All LFCs/SLCs shall accrue an interest rate of 4 per cent per annum during the moratorium period for leasing facilities granted to private passenger buses.

18.

Whether CBSL conducts any evaluation for the granting the moratorium as some companies have informed so to their customers?

No, CBSL does not conduct any evaluation for granting the moratorium.